Mimarlığın Özü ve Mimari Yaratım
August Schmarsow binalardaki mekânları birer mimari öğe olarak ele alan ilk kişidir. Schmarsow, mekâna verilen anlamın tikel bir tarihsel dönemin psikolojik anlatımın parçası olduğunu savunur.
Konrad Fiedler resim ile heykelin kendilerine özgü dilleri, anlatım yolları olduğunu savunur; sanat, kavramsal bilgiye paralel ama ayrı gelişen bir etkinliktir.
“Mimarlığın kökeni ve içteki özünü sorgulamanın vakti gelmedi mi?”
“Her tür tinsel etkinlikte olduğu gibi mimarlıkta da biçimlenmemiş olandan biçimlenmiş olana doğru ilerlendiği varsayımından yola çıkmamız gerekir.”
“(…) mimarlık, insanın mekân sezgisinin ideal biçimlerine uygun olarak mekân yaratır.”
“Mimarlık tarihi mekân duygusunun tarihidir (…)”
- Açıklama
August Schmarsow binalardaki mekânları birer mimari öğe olarak ele alan ilk kişidir. Schmarsow, mekâna verilen anlamın tikel bir tarihsel dönemin psikolojik anlatımın parçası olduğunu savunur.
Konrad Fiedler resim ile heykelin kendilerine özgü dilleri, anlatım yolları olduğunu savunur; sanat, kavramsal bilgiye paralel ama ayrı gelişen bir etkinliktir.
“Mimarlığın kökeni ve içteki özünü sorgulamanın vakti gelmedi mi?”
“Her tür tinsel etkinlikte olduğu gibi mimarlıkta da biçimlenmemiş olandan biçimlenmiş olana doğru ilerlendiği varsayımından yola çıkmamız gerekir.”
“(…) mimarlık, insanın mekân sezgisinin ideal biçimlerine uygun olarak mekân yaratır.”
“Mimarlık tarihi mekân duygusunun tarihidir (…)”
Stok Kodu:9786056910340Boyut:13,5x21Sayfa Sayısı:104Basım Tarihi:Mayıs 2019Çeviren:Alp Tümertekin, Nihat ÜlnerKapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim400,00400,002212,00424,003144,00432,00675,33452,00952,89476,00Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim400,00400,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.